FIZJOTERAPIA

Masaż leczniczy

to indywidualnie dostosowana terapia, która ma na celu złagodzenie bólu, usunięcie napięć mięśniowych. Fizjoterapeuta wykorzystuje różne techniki masażu i elementy terapii manualnej tak by masaż był jak najbardziej efektywny.

Masaż tkanek głębokich

skupia się na masażu głębokim tkanek miękkich. Łączy różnorodne techniki które prawidłowo użyte przywracają równowagę w tkankach i mięśniach poprzez likwidację napięć i restrykcji w układzie mięśniowo powięziowym.

Masaż relaksacyjny

to idealny sposób na odprężenie i złagodzenie stresu. Spokojne, płynne ruchy terapeuty pomagają rozluźnić napięte mięśnie , poprawiają ukrwienie oraz wprowadzają umysł w stan relaksu i harmonii.

Terapia falą uderzeniową

to innowacyjna metoda stosowana w rehabilitacji w celu zniwelowania przewlekłego bólu układu mięśniowo – szkieletowego wykorzystując energię akustyczną w celu stymulowania procesów gojenia i poprawy regeneracji tkanek. Wskazania do zabiegów to m.in:
– bóle kręgosłupa szyjnego i stawu barkowego
– zmiany zwyrodnieniowe w okolicach nadgarstka
– bóle ścięgien m.in. zapalenie ścięgna rzepki, ścięgna Achillesa
– ostrogi piętowe
– bóle stawów łokciowych (łokieć tenisisty)
– stany zapalne przyczepu mięśni oraz powięzi podeszwowej
– bóle pourazowe
– wzmożone napięcie mięśniowe
– zwapnienia w okolicach ścięgien.

Terapia powięziowa

koncentruje się na manipulacji powięzi czyli tkanki łącznej która otacza i podtrzymuje wszystkie struktury ciała. Przywraca mobilność i elastyczność w newralgicznych obszarach, a tym samym poprawia odżywianie i nawodnienie tkanek. W zależności od rodzaju problemu dobiera się najlepszą jej formę, a więc na przykład:
– masaż powięziowy – jego celem jest rozluźnienie mięśni oraz przywrócenie płynności ruchów, zmniejsza on również ból oraz przywraca prawidłową postawę ciała
– trening powięziowy – składa się ze specjalnych ćwiczeń, które angażują struktury powięziowe, przyspiesza też regenerację po urazach oraz zmniejsza ryzyko kontuzji
– rolowanie powięzi – w tym przypadku wykorzystywane są przedmioty posiadające różną gęstość (piłki, wałki, rollery), wywierają one odpowiedni nacisk na określone struktury
– terapia punktów spustowych – związana jest ona z różnymi formami ucisku, a także z ruchami wykonywanymi w różnych kierunkach
– manipulacja powięzi – związana jest z technikami powięziowymi, które poddają tzw. manipulacji określone obszary w ciele.