PLASTYKA BRZUCHA

Abdominoplastyka, czyli operacja plastyczna brzucha to zabieg, który polega na usunięciu nadmiaru fałdu skórno-tłuszczowego brzucha oraz plastyce mięśni ściany brzucha. Przyczyną obwisłej i luźnej skóry brzucha może być znaczna utrata masy ciała lub nieunikniony proces starzenia. W przypadku kobiet, najczęstszym wskazaniem do wykonania operacji są pozostałości skóry po przebytej ciąży.

Operacja plastyczna brzucha polega na wycięciu nadmiaru fałdu skórno-tłuszczowego w okolicy od żeber do podbrzusza. Dzięki temu powstaje możliwość maksymalnego zsunięciu skóry ku dołowi i usunięcia jej nadmiaru wraz z rozstępami i bliznami po innych operacjach. Zmniejszona ilość zbędnej skóry pozwala na odpowiednie naciągnięcie pozostałości i nadanie sylwetce odpowiedniego wyglądu.

Jakie są efekty zabiegu?

Efekty po abdominoplastyce są bardzo satysfakcjonujące dla Pacjentów. Oprócz spłaszczenia brzucha, odpowiedniego napięcia skóry oraz wzmocnienia mięśni, Pacjent zyskuje ogólną poprawę kondycji i wyglądu ciała. W przypadku problemów zdrowotnych, operacja plastyczna brzucha pozwala na zmniejszenie przeciążenia oraz związanych z nimi bóli kręgosłupa czy innych problemów ze stawami.

Jak przygotować się do zabiegu?

Przed wykonaniem zabiegu wymagane jest szczepienie przeciwko WZW typu B, w przypadku jeśli Pacjent nie był szczepiony. Jeśli natomiast Pacjent był już zaszczepiony przeciwko temu wirusowi, należy zbadać poziom przeciwciał HBS. Dodatkowo należy ograniczyć lub rzucić palenie papierosów na ok. 4 tygodnie przed zabiegiem oraz zaprzestać zażywania aspiryny i jej pochodnych na okres ok. 2 tygodni. Wszelkie inne zalecenia indywidualne przekaże Pacjentowi lekarz podczas szczegółowej konsultacji przed zabiegiem.